Koszykarz z indywidualnym sponsorem?

Wielu sportowców bez ogródek przyznaje, że uprawianie sportu wiąże się dla nich przede wszystkim z satysfakcją finansową. Strumień gotówki płynie do nich z różnych źródeł w zależności od dyscypliny, którą uprawiają i w zależności od wyników, jakie osiągają. Koszykarze mogą czuć się pokrzywdzeni, gdyż oprócz wynagrodzenia, które uzyskują bezpośrednio od klubu sportowego, który reprezentują, nie mają oni właściwie innych możliwości na uzyskanie środków finansowych, w tym np. od indywidualnego sponsora. Taki przynajmniej pobieżny wniosek płynie z lektury treści Regulaminu rozgrywek PLK S.A.
Otóż, § 17 Regulaminu rozgrywek PLK S.A. stanowi, iż stroje drużyny mogą posiadać emblematy reklamowe sponsora z przodu i z tyłu koszulki oraz na spodenkach. Emblematy te muszą być umieszczone w taki sposób, aby numery poszczególnych zawodników były wyraźnie widoczne (ust. 4). Podstawowym ograniczeniem w tym zakresie jest fakt, iż emblematy reklamowe na strojach jednej drużyny muszą być identyczne w zakresie ich kolorystyki, wymiarów oraz formy graficznej (ust. 5). Oznacza to, iż ewentualny sponsor nie mógłby reklamować się przez indywidualnego zawodnika, a przecież reklama jest w zasadzie sednem sponsoringu. Regulamin rozgrywek stanowi ponadto, iż naruszenie powyższych zasad (wynikających z § 17 ust. 4 i 5) wiąże się z obowiązkiem zapłaty kary pieniężnej, której wysokość określa się w przepisach dyscyplinarnych (ust. 6). Przepisy, o których mowa przewidują za naruszenie zasad dotyczących ubiorów i numerów zawodników oraz umieszczania na ubiorach elementów reklamowych karę pieniężną w wysokości 1.000 zł za każde naruszenie.
Okazuje się jednak, że koszykarze nie są definitywnie pozbawieni możliwości reklamowania swoich indywidualnych sponsorów. Otóż, zgodnie z przepisami mogliby to robić zarówno poza uczestnictwem w zawodach sportowych (na prywatnej odzieży, autach, poprzez informację w mediach), jak również w czasie meczów. Odpowiedzi na pytanie o dopuszczalny sposób reklamy podczas zawodów udzielają coraz częściej bokserzy, którzy reklamują swoich sponsorów poprzez… tatuaże z henny namalowane na własnym ciele. Czy odważą się na to również koszykarze?

Powyższa publikacja ma charakter archiwalny, stan prawny od czasu wydania publikacji mógł się zmienić.
Po aktualne informacje z zakresu prawa zapraszamy na naszego bloga oraz facebooka.

lobbing dla sportuprawosportowedsmmediacje w sporcie
Przypnij

Porada prawna online - bez wychodzenia z domu!

Wypełnij i wyślij formularz a przygotujemy dla Ciebie profesjonalną opinię prawną.

Dodaj załączniki
Zapytaj prawnika